Wij merkten dat wij op het internet overweldigd werden door het aantal websites, de grote hoeveelheid aan informatie en de verscheidenheid aan instanties. Vind dan maar eens de juiste hulp. Daarnaast merkten wij dat iedereen, van hulpverlener tot een behulpzame vriend(in), van huisarts tot een medewerker van een wijkteam of politieagent, andere ideeën had over de juiste hulpverlening. Je krijgt als hulpzoekende dus een overvloed aan informatie die je moet verzamelen, onthouden en verwerken/fi lteren. Ook blijkt lang niet alle informatie die mensen delen nog actueel te zijn. Zo kwam er iemand met een geweldige website voor hulp via een stichting; deze stichting bleek echter niet meer te bestaan. Een hulpverlener had het over specifieke hulp die geboden kon worden, echter dat bleek niet mogelijk in mijn regio. Of je belt naar een zogenaamde maatschappelijke hulplijn en dan leer je achteraf dat dit € 0,96 cent per minuut heeft gekost. Dat zie je dan pas later op jouw telefoonrekening.
Lees hier het artikel of word abonnee!