Bevlogen directeur Lora doet er alles aan om de groep zo goed mogelijk te ondersteunen, maar haar emotionele inzet is eindig en conflicten zijn onvermijdelijk in deze diverse surrogaatfamilie.
Baillif maakte met La Mif een eerlijk en openhartig portret van jonge vrouwen die, ondanks hun onzekere situatie, bruisen van levenslust.
Op 24 maart 2022 wordt La Mif uitgebracht in de Nederlandse bioscopen door Vedette.
Baillif maakte met La Mif een eerlijk en openhartig portret van jonge vrouwen die, ondanks hun onzekere situatie, bruisen van levenslust.
Op 24 maart 2022 wordt La Mif uitgebracht in de Nederlandse bioscopen door Vedette.
Over Fred Baillif
Fred Baillif is een autodidacte filmmaker wie opgroeide op het platteland van Genève, Zwitserland. Hij studeerde af in 2000 als jeugdzorgwerker en vond werk bij een detentiecentrum voor jongeren, maar zijn passie voor film hield stand. Hij verhuisde naar New York waar hij meewerkte aan de documentaireserie The It Factor. Bij terugkomst in Zwitserland regisseerde hij z’n eerste documentaire Sideman en begon hij zijn werk als jeugdwerker op de straten van Genève. Geïnspireerd door wat hij hier zag, maakte hij de documentaire Geisendorf, die de Best Documentary Award ontving bij Visions du Réel in 2006.
Als inmiddels een gevestigde documentairemaker, spendeerde Baillif de volgende 10 jaar als regisseur van Le Fond et La Forme, La Vie en Deux, Believers en As Long as It Rains in America. In 2010 regisseerde hij zijn eerste feature film Tapis Rouge, een no-budget film gemaakt met jongeren van een Lausanne suburb. De film won onder andere de GIFF Best Feature Film Award en deed hem realiseren dat zijn hart lag bij fictie. Hierbij ontwikkelde hij zijn eigen manier van werken met non-professionele acteurs. In 2017 regisseerde hij zijn tweede feature film Edelweiss Revolution met Jean-Luc Bideau and Irène Jacob.
In 2019 startte hij zijn derde fictie project, La Mif, waar zijn werk als jeugdwerker en zijn passie voor film samenkwamen. La Mif werd geselecteerd in de Generation Berlinale competitie in 2021. De rollen worden vervuld door vrouwen met een achtergrond in jeugdzorg.
Fred Baillif is een autodidacte filmmaker wie opgroeide op het platteland van Genève, Zwitserland. Hij studeerde af in 2000 als jeugdzorgwerker en vond werk bij een detentiecentrum voor jongeren, maar zijn passie voor film hield stand. Hij verhuisde naar New York waar hij meewerkte aan de documentaireserie The It Factor. Bij terugkomst in Zwitserland regisseerde hij z’n eerste documentaire Sideman en begon hij zijn werk als jeugdwerker op de straten van Genève. Geïnspireerd door wat hij hier zag, maakte hij de documentaire Geisendorf, die de Best Documentary Award ontving bij Visions du Réel in 2006.
Als inmiddels een gevestigde documentairemaker, spendeerde Baillif de volgende 10 jaar als regisseur van Le Fond et La Forme, La Vie en Deux, Believers en As Long as It Rains in America. In 2010 regisseerde hij zijn eerste feature film Tapis Rouge, een no-budget film gemaakt met jongeren van een Lausanne suburb. De film won onder andere de GIFF Best Feature Film Award en deed hem realiseren dat zijn hart lag bij fictie. Hierbij ontwikkelde hij zijn eigen manier van werken met non-professionele acteurs. In 2017 regisseerde hij zijn tweede feature film Edelweiss Revolution met Jean-Luc Bideau and Irène Jacob.
In 2019 startte hij zijn derde fictie project, La Mif, waar zijn werk als jeugdwerker en zijn passie voor film samenkwamen. La Mif werd geselecteerd in de Generation Berlinale competitie in 2021. De rollen worden vervuld door vrouwen met een achtergrond in jeugdzorg.