Klik hier om direct te solliciteren. Hieronder lees je meer over de functie.
In het samenspel van school, ouders, zorgconsulenten en uiteraard de jongeren zelf speel jij een belangrijke rol. Je gaat verbindingen leggen in dit netwerk en vroegtijdig uitval van jongeren in het onderwijs voorkomen door preventieve maatregelen en door handelen volgens de ‘methodisch aanpak schoolverzuim. We zoeken iemand die de functie van leerplichtambtenaar, onze rol in de regio en onze werkwijzen verder vorm wil geven. Je gaat werken in het team Uitvoering van Samenleving. Een team dat volop in ontwikkeling is. Onderlinge sfeer is belangrijk. Voor ons is dat open en directe communicatie, humor en interesse in elkaar. Herken jij je hierin? Twijfel dan niet en reageer!
Wat ga je doen?
-
Je bemiddelt tussen jongeren, ouders en scholen bij (dreigend) schoolverzuim en/of voortijdig schoolverlaten, je signaleert achterliggende problematiek en waar nodig realiseer je herplaatsing;
-
Je neemt beslissingen over aanvragen voor vrijstelling van de leerplicht, extra verlof en vervangende leerplicht op basis van wetgeving en methodieken;
-
Je bouwt je netwerk op en onderhoudt contacten met scholen, de sociale dorpsteams en andere partners in de zorg rondom jongeren;
-
Je werkt samen in de regio met andere gemeenten op het gebied van leerplicht en begeleiding.
-
Je neemt deel aan zorg- en adviesteams op scholen en signaleringsnetwerken;
-
Je onderzoekt overtredingen en Als Buitengewoon Opsporingsambtenaar stel je indien nodig een proces-verbaal op;
-
Je werkt mee aan het bedenken en uitvoeren van een aanpak om jeugdigen die al langere tijd thuiszitten weer onderwijs te laten volgen.
-
Je diept samen met je collega’s de functie en rol van leerplichtambtenaar bij deze gemeente verder uit.
Wat vragen wij van je?
-
Hbo-diploma, bij voorkeur Social Work, MWD of SPW/SPH;
-
Diploma (post HBO) Vakopleiding Leerplichtambtenaar of de bereidheid om dit op korte termijn te behalen;
-
Getuigschrift BOA bevoegdheid (buitengewoon opsporingsambtenaar) is een pre of de bereidheid om deze op korte termijn te behalen;
-
Passende werkervaring 3 tot 5 jaren;
-
Passie met de doelgroep en het vakgebied;
-
In bezit zijn van rijbewijs B is gewenst.
Welke competenties heb je?
-
Je hebt goede contactuele eigenschappen en communiceert helder en duidelijk. Je hebt ervaring met verschillende gesprekstechnieken;
-
Je kunt je inleven in allerlei mensen met een verschillende achtergronden, posities en niveaus. Je maakt duidelijke afspraken en weet een positieve wending aan het gesprek te geven;
-
Je bent stressbestendig en hebt een flexibele instelling;
-
Je kunt zelfstandig werken en daarnaast samenwerken met medewerkers van binnen en buiten de organisatie;
-
Je kunt goed netwerken en de regie nemen als dat nodig is.
Wat bieden wij
Wij bieden jou een afwisselende baan, opleidingsmogelijkheden en enthousiaste collega’s.
Het salaris is minimaal € 2.865, - tot maximaal € 4.208, - op basis van een 36-urige werkweek. Dit is afhankelijk van je (beroeps-)kennis en werkervaring. Verder kun je rekenen op:
-
Een uitstekende pensioenregeling.
-
Een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van je maandelijkse salaris. Aan jou de keuze hoe je het IKB inzet, bijvoorbeeld voor verlof, opleidingskosten en/of vakbondscontributie. Of je laat het geld op je bankrekening storten.
-
Een goede afstemming op je werk- & privébalans, we werken hybride, het is dus van belang dat je thuis (of elders) over een werkplek beschikt. Wij voorzien je van een laptop, telefoon en een thuiswerkvergoeding.
Waar ga je werken?
Als je niet thuis werkt, werk je in een prachtige, bosrijke omgeving met veel landgoederen en cultuurhistorische gebouwen. Onze gemeente telt zo’n 50.000 inwoners, verdeeld over zeven karakteristieke dorpen. Je komt werken binnen het thema Samenleving in het team Uitvoering. Dit team bestaat uit 15 collega’s die werken op het gebied van maatschappelijke ondersteuning, zorg, subsidies, kinderopvang, leerlingenvervoer en leerplicht. Het team Uitvoering werkt nauw samen met het team Regie & Faciliteren en met de sociale dorpsteams. Onze professionals hebben hart voor de samenleving en zetten zich daar dagelijks met veel energie voor in. Bij ons kun je je ontwikkelen en kansen grijpen, zodat je jouw talenten optimaal kunt benutten.
Reageren doe je zo
Schriftelijk reageren kan tot uiterlijk tot en met 20 maart 2022 via deze pagina. Vermeld bij je reactie het vacaturenummer 14 – SA – 22. Vermeld in je motivatiebrief ook wat jouw voorkeur voor omvang van het dienstverband is.
Heb je nog vragen?
Voor vragen kun je terecht bij Karola Vos, teamleider Uitvoering van Samenleving of Marjan Onderstal, P&O-adviseur, op (0343) 56 56 00.
Social Media
Wij maken gebruik van social media en bekijken o.a. jouw eventuele Linkedin-profiel. Check gerust die van ons.
Acquisitie n.a.v. deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
Trefwoorden: Leerplichtambtenaar, parttime, fulltime, Doorn, HBO, Social Work, MWD, SPW, SPH, ambtenaar, BOA, ervaren, rijbewijs B