Vakblad voor sociaal professionals
en het sociaal domein

Literatuurlijst-Carla van Wensen-Ggz: stop met alleen praten-Sozio 1 2025 # Opleiding, beroep en professionaliteit


Bernstein, N. (1997). Bio-Mechanics and Physiology of the Movement. Moskou.

Daems, J., & Missine, T. (2012). Sherborne bewegingspedagogiek. Kalmthout: Pelckman Uitgevers.

Hackney, P. (2000). Making connections, Total body integrations through Laban/Bartenieff fundamentals. Gordon and Breach

Luria, A. R. (1969). The human brain and Cognitive processes. Book 1. Pedagogika Moskou

Masgutova, S. (2004). Integration of Infant Dynamic and Postural Reflex Patterns – Neurosensorimotor Reflex Integration for Children and Adults. [uitgave in eigen beheer]

Masgutovamethod.com/the-method/scientific-background

Maté, G. (2020). Wanneer je lichaam nee zegt. Utrecht: Ankh-Hermes.

Meijer, P. (2018). De bewegingsleer van Laban, hoe beïnvloed je je persoonlijke presentatie. https://www.labantraining.nl/upload/docs/LV-2018-04-09.pdf

Ministerie van VWS en VNG. (2024). Voortgangsrapportage Aanpak Wachttijden 2024. https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/detail/detail?id=2024D42032&did=2024D42032

Scherder, E. (2017) Laat je hersenen niet zitten, Amsterdam: Atheneaeum-Polak en Van Gennep.

Trimbos. (2024). Rapport in de wachtstand. https://www.trimbos.nl/wp-content/uploads/2024/05/TRIAF2172-Rapport-Impact-van-de-wachttijden-in-de-ggz.pdf

Van Wensen, C. (2020). Prachtig lastig, onbegrepen gedrag en reflexpatronen. Amsterdam: SWP. https://data.swpportal.com/upload/books/files/pdf.php?hash=181790e18ba8a174fb5ce37c3bd40f5e&filename=prachtig-lastig_inkijkexemplaar.pdf

Vigotsky, L. S. (1986). The Child Psychology, The problems of Child Development. In 6 books-4 Pedagogika Moskou.



Naar homepage