Vakblad voor sociaal professionals en het sociaal domein
Literatuurlijst-Edith Geurts-Handle with Care, snelle sociale steun op school-Sozio 4 2024# Huiselijk geweld
Deel dit artikel:
Afifi, T., & MacMillan, H. (2011). Resilience following Child Maltreatment: A Review of Protective Factors. The Canadian Journal of Psychiatry, 56(5), 266-272.
Aviles, A., Anderson, T., & Davila, E. (2006). Child and adolescent social-emotional development within the context of school. Child and Adolescent Mental Health, 11(1), 32-39.
Coppens, L., Schneijderberg, M., & Van Kregten, C. (2021). Lesgeven aan getraumatiseerde kinderen. Een praktisch handboek voor het onderwijs. (8e druk). Utrecht: SWP.
Cummings, E. M., El-Sheik, M., Kouros, C. D., & Buckhalt, J. A. (2009). Children and violence: The role of children’s regulation in the marital aggression-child adjustment link. Clinical Child and Family Psychology Review, 12, 3-15.
Grych, J., Hamby, S., & Banyard, V. (2015). The resilience portfolio model: Understanding healthy adaptation in victims of violence. Psychology of Violence, 5(4), 343.
Kilpatrick, K. L., & Williams, L. M. (1997). Posttraumatic stress disorder in child witnesses of domestic violence. American Journal of Orthopsychiatry, 67, 639–644.
Ten Boom, A., & Wittebrood, K. (2019). De prevalentie van huiselijk geweld en kindermishandeling in Nederland. Den Haag: WODC. Cahier 2019-1.
Wolpow, R., Johnson, M., Hertel, R., & Kincaid, S. (2016). The Heart of Learning and Teaching: Compassion, Resiliency and Academic Success. Washington State Office of Superintendent of Public Instruction (OSPI) Compassionate Schools.