Coppens, L. (2024). Iedereen kan het verschil maken. Trauma en veerkracht bij kinderen. Utrecht: Uitgeverij Ten Have.
Coppens, L. (2022). Training Traumasensitief Onderwijs. https://leonycoppens.nl/opleidingsaanbod/
Coppens, L., Schneijderberg, M., & Van Kregten, C. (2021). Lesgeven aan getraumatiseerde kinderen: Een praktisch handboek voor het basisonderwijs. Amsterdam: Uitgeverij SWP.
De Berk, A., Nelen, W., Wassink-de Stigter, R., Offerman, E., Asselman, M., Kooijmans, R., Buijze, J., & Helmond, P. (2021). Ingrijpende jeugdervaringen: Prevalentie van ACE’s en PTSS klachten bij leerlingen in regulier en (voortgezet) speciaal onderwijs. Tijdschrift voor Orthopedagogiek, 60(4), 49-56.
Kooijmans, R., Nelen, W., Amelsvoort, L. Van, Wassink-de Stigter, R., Berk, A. De, Offerman, E., Asselman, M. & Helmond, P. (2023). Een traumasensitief klimaat in de school. Hoe doe je dat en wat levert het op voor leerlingen en leerkrachten. Tijdschrift voor Orthopedagogiek, 61(1), 44-50.
Nelen, W., Wassink-de Stigter, R., Kooijmans, R., De Berk, A., Offerman, E., Asselman, M., Buijze, J., & Helmond, P. (2022). Traumasensitief Onderwijs: Implementatie van een traumasensitief klimaat in scholen door professionalisering van leerkrachten. Onderzoeksverslag. Koraal, Pluryn, Praktikon, Stichting Orion, De Loodsboot. https://www.traumasensitiefonderwijs.com/resultaten/onderzoeksverslag/
Offerman, E.C.P., Asselman, M.W., Hoedemaker, T. (2023). Van onderzoek naar praktijk. Een stichtingbrede ontwikkeling van een traumasensitief onderwijsklimaat. Zorgprimair 2), 9-14 .
Vink, R., Pal, S., Eekhout, I., Pannebakker, F., & Mulder, T. (2016). Ik heb al veel meegemaakt: Ingrijpende jeugdervaringen (ACE) bij leerlingen in groep 7/8 van het reguliere basisonderwijs. Leiden: TNO Gezond leven.