Referenties
Appadurai, A. (2004). The Capacity to Aspire: Culture and the Terms of Recognition. In V. Rao &
M. Walton (eds.) Culture and Public Action (pp. 59-84). Palo Alto, California: Stanford University Press.
Beckers, P., & Muller-Dugic, J. (2018). De erkenning en benutting van beroepskwalificaties van vluchtelingen in Nederland. In J. Dagevos, A. Odé, P. Beckers, & K. de Vries (Eds.), Nieuwe wegen voor vluchtelingen in Nederland. Over opvang, integratie en beleid. Amsterdam University Press.
Benoot, T. & Roose, R. (2022). Hoe weten wat te willen. Over autonomie, dromen en waarom het
sociaal werk niet zonder kan. Gompel & Svacina.
Block, K., Cross, S., Riggs, E., & Gibbs, L. (2014). Supporting schools to create an inclusive
environment for refugee students. International Journal of Inclusive Education, 18(12), 1337-1355.
CBS (2022). Cohortonderzoek asielzoekers en statushouders. Asiel en integratie 2022. Centraal
Bureau voor de Statistiek.
De Lange, T., Besselsen, E., Rahouti, S., & Rijken, C. (2017). Van azc naar een baan. De Nederlandse regelgeving over en praktijk van arbeidsmarktintegratie van vluchtelingen. (U. v. Amsterdam, Ed.). Universiteit van Amsterdam.
De Lange, T., & Özdemir, E. (2020). Asielzoekers & daadwerkelijke toegang tot werk in Nederland. Centrum voor Migratierecht.
De Vroome, T., & Van Tubergen, F. (2010). The Employment Experience of Refugees in the
Netherlands¹. International Migration Review, 44(2), 376-403.
Disney, L., & McPherson, J. (2020). Understanding Refugee Mental Health and Employment Issues: Implications for Social Work Practice. Journal of Social Work in the Global Community, 5(1), 19–30. https://doi.org/10.5590/JSWGC.2020.05.1.02
Hart, C. S. (2016). How Do Aspirations Matter? Journal of Human Development and Capabilities, 17(3), 324-341. https://doi.org/10.1080/19452829.2016.1199540
Muller-Dugic, J., & Braakman, M. (2018). Psychiatrische problematiek als belemmering voor integratie en participatie bij vluchtelingen. Over opvang, integratie en beleid. In: J. Dagevos, A. Odé, P. Beckers, & K. de Vries (Eds.), Nieuwe wegen voor vluchtelingen in Nederland. Amsterdam University Press.
Onderwijsraad (2017). Vluchtelingen en onderwijs. Naar een efficiëntere organisatie, betere toegankelijkheid en hogere kwaliteit. Onderwijsraad.
Potocky, M., & Naseh, M. (2020). Best practices for social work with refugees and immigrants. In Best Practices for Social Work with Refugees and Immigrants. Columbia University Press.
Razenberg, I., & De Gruijter, M. (2018). Gemeentelijk beleid arbeidstoeleiding vluchtelingen. In J. Dagevos, A. Odé, P. Beckers, & K. de Vries (Eds.), Nieuwe wegen voor vluchtelingen in Nederland. Over opvang, integratie en beleid. Amsterdam University Press.
Tirions, M., Blok, W. & Den Braber, C. (2018). De capabilitybenadering in het sociaal domein : Een praktijkgerichte kennismaking. Bohn Stafleu van Loghum.
Van Dijk, D. (2022). Working toward aspirations. How higher education learning-working trajectories for refugees in the Netherlands support work-related capabilities. Journal of Applied Research in Higher Education, 14(2), 917-929. https://doi.org/10.1108/JARHE-09-2020-0328
Van Dijk, D., Ten Have, J., & Kotiso, M. (2022). Opening the door of opportunities: How higher vocational education contributes to capabilities and valuable employment of refugees. International Journal of Educational Research Open, 3, 100130. https://doi.org/https://doi.org/10.1016/j.ijedro.2022.100130
VluchtelingenWerk. (2017). Vluchtelingen in getallen 2017.