Manzi, R. (2010). What Social Science Does – and Doesn’t. Internet: city-journal.org, August 2010
de Volkskrant, 31 december 2004, Bijlage over voorspellingen.
Lammers, C. J. (1983). Organisaties vergelijkenderwijs. Utrecht Antwerpen: Spectrum
Feyerabend, P. (1975). Against method. London: New Left Books
Goddijn, H. P. M. et al. (1977). Geschiedenis van de sociologie. Meppel Amsterdam: Boom
Dresen-Coenders, L. (1983). Het verbond van heks en duivel. Amsterdam: Ambo
Popper, K. R. (1969). Conjectures and refutations. London: Routledge and Kegan Paul Limited.
Blauw, S. (2016). Hoe zit het toch met ooievaars en baby’s? Amsterdam: De Correspondent
Delnooz, P. V. A. (2007). Onderwijs, onderzoek en de kunst van het creatieve denken. Proefschrift. Tilburg: Universiteit Tilburg.
Delnooz, P. V. A. (2019). De praktische waarde van onderzoek. Amsterdam: SWP
Störig, H. J. (1976). Geschiedenis van de filosofie, deel 1 en deel 2. Utrecht/ Antwerpen: Het Spectrum
Tongeren, P. (2004). Friedrich Nietzsche, leven en Werk. www.kun.uu.nl/phil/Nietzsche/leven.html
Wallisch, P. (2017). Illumination assumptions account for individual differences in the perceptual interpretation of a profoundly ambiguous stimulus in the color domain: “The dress”. Journal Of Vision
Zie bijvoorbeeld: Habermas, J. (1982), Theorie des kommunikativen Handelns. Frankfurt am Main: Suhrkamp Verlag
Zie bijvoorbeeld: Laudan, L. (1977). Progress and its problems. Towards a theory of scientific growth. Henley: Routledge and Kegan Paul
Babbie, E. (1992). The practice of social research. Belmont: Wadsworth, Inc.
Freire, P. (1972). Pedagogie van de onderdrukten. Baarn: In den Toren
Website Koninklijke Bibliotheek van Nederland
Delnooz, P.V.A. (2006). Creative Action Methodology. What is it all about? What does it mean in practice?. NHTV, Academic Studies, no. 4.
Erzelman, H. (2012). Creativiteit bij kennisproductie. Over de methode Creatieve Actie Methodologie in praktijkonderzoek. Kwalon (1).
Boeijen, N. H. G. , De Bruin, M., & Goos, L. (2013). Het effect van de creatieve actie methodologie op de studiemotivatie van mbo-studenten. RU Utrecht: Utrecht.
Hoens, H. (2017). De invloed van de Creatieve Actie Methodologie op de onderzoekende houding van tweedejaars bachelorstudenten. Aeres: Wageningen.
Van Dorst, J. (2018). De invloed van de Creatieve Actie Methodologie op de motivatie van officieren in opleiding. Koninklijk Militaire Academie: Breda
Delnooz, P. V., & De Vries, E. W. (2018). How to Measure the Effectiveness of Teachers: Validation of an Instrument based on the Creative Action Methodology. Pedagogy and the Human Sciences, 6 (1). Retrieved from https://scholarworks.merrimack.edu/phs/vol6/iss1/5
Delnooz, P.V.A., Cépèro, S., & De Vries, E. W. (2019). Beter presteren op school. Wat werkt wél! Wat werkt niet! SWP: Amsterdam
Van Gestel, R. (2019). Factoren die van invloed zijn op de ontwikkeling van jeugdvoetballers. Schouten Nelissen University: Zaltbommel
Van Melle, J.H. (2020). Developing Students’ Intercultural Sensitivity. A Technical Action Research study at an international business school in the Netherlands. Proefschrift University Liverpool: Liverpool